Deze website gebruikt cookies voor Google Analytics.

Vanwege de privacywetgeving kunt u deze website niet gebruiken zonder het gebruik van deze cookies te accepteren.

Bekijk het privacybeleid

Door te accepteren geeft u toestemming voor tracking cookies van Google Analytics. U kunt deze toestemming ongedaan maken door de cookies in uw browser te wissen.

โ›ฝ Lees over de Waterstof Scam van de Auto-industrie Gezondheidsgevaar: Alleen water als bijproduct is een leugen
๐Ÿ“ฐ Inhoudsopgave

Second Ride - Elektrificatie werkplaats voor klassieke bromfietsen uit ๐Ÿ‡ฉ๐Ÿ‡ช Duitsland

๐Ÿ‡ฉ๐Ÿ‡ช door

Een groep studenten uit Berlijn heeft een conversiekit ontwikkeld waarmee oude klassieke bromfietsen zoals de populaire Simson tweetakt bromfietsen kunnen worden omgebouwd naar elektrische voertuigen.

De slogan van het bedrijf is Reduceer, hergebruik, recycleer.

Second Ride GmbH
Managing Directors Carlo Schmid and Sebastian Marten
HerrfurthstraรŸe 30
12049 Berlijn
Duitsland
E-mail: info@second-ride.de

Conversie-aanvragen kunnen worden ingediend via de website https://second-ride.de/


tu-berlin-logo-long-red.png

Het bedrijf werd in 2020 opgericht als projectworkshop aan de TU Berlijn. Het werd gecreรซerd, onderwezen en geleid door studenten. De volgende stap was de spin-off "Second Ride" om hun hoogwaardige en geavanceerde conversiekit voor klassieke bromfietsen te verkopen.

fc01c3e4-3449-4b5d-b1e7-b6e1a0aaa249_w1600_r1.7125827814569536_fpx55.46_fpy44.97.jpg

frontal-nah-plus-moped-web.png

csm_PW_2HandMobilitaet_210111_21fa61be1a.jpg

Universitaire projectinformatie: https://www.tu.berlin/lehren/projektwerkstatt-second-hand-mobilitaet

In 2021 won het bedrijf de CESAER Best Idea 2021 prijs.

active matrix light

Conversie-aanvragen kunnen worden ingediend via de website https://second-ride.de/

Online bestellen. Internationale verzending naar elk land.

Een aangepaste fiets laten maken? Deel foto's op dit forum!


Tip: het bedrijf is op zoek naar investeerders om een conversiekit voor auto's te bouwen!

De meest milieuvriendelijke auto is de herbouwde, niet de nieuw gebouwde. Het is duidelijk dat de productie van een conversiekit aanzienlijk minder emissies veroorzaakt dan de bouw van een compleet nieuwe elektrische auto, volgens onze berekeningen slechts ongeveer de helft. In plaats van alle bijna 50 miljoen personenauto's met verbrandingsmotoren op de Duitse wegen te slopen, zou het beter zijn om ze om te bouwen.

(2021) E-motoren: Studenten willen bromfietsen elektrificeren Van olie naar E in 30 minuten. Bron: Spiegel.de


โ›ฝ Lees over de Waterstof Scam van de Auto-industrie Gezondheidsgevaar: Alleen water als bijproduct is een leugen